ett mirakel

Tänkte uppdatera för min lilla mammas skull!

Den 13 feb. kl 16.42 kom våran underbara lilla flicka till världen, ett nytt litet mirakel! Hon vägde 3040g och var 50cm lång. En fantastiskt lugn och tillfreds liten tjej. Vi hade två väldigt lugna & mysiga dygn tillsammans på bb, och den största utmaningen var att komma överens om ett namn till henne! Vi valde mellan mina förslag - Miranda eller Melina, och Mattias - Melissa. Vi började kolla upp namn betydelser på nätet och plötsligt visste vi, och var rörande överens om att det fick bli Melina.
(Ursprung grekland, betydelse honung/sötare än honung & melodi).
Nu i efterhand känns det bara helt rätt. Precis som med Mio :)

Riktigt tufft blev det dock för mig personligen efteråt, eftersom att jag drabbades av komplikationer efter spinal bedövningen, det absolut VÄRSTA jag vart med om, vilken smärta!!  Jag tvingades till en bloodpatch, vilket inte hjälpte ett skit & bidrog endast till mer onödig smärta. Allt ledde till att jag blev sängliggandes m Melina en vecka, och tro mig det kändes som en evighet. Mattias fick ansvar för allt under denna vecka, m matlagning, allt kring Mio städning passa upp mig mm. Fattar inte hur han fixade allt, men det gjorde han och det betyder allt, är så tacksam för att jag har honom vid min sida! <3

Lite bilder på våran lilla sago prinsessa:


En ny medlem i familjen :)


Mammas pärla <3


Det vackraste för mig <3



Storebror hälsar på på bb

Melina Eva Maria <3


Storebror myser med lillasyster <3


<3


Sötnosen


Vår egna prinsessa





Kommentarer
Postat av: linda

åh, grattis till er!! :)

2012-03-03 @ 14:03:52
URL: http://lindabergs.blogg.se/
Postat av: Katarina - Mamma till Noel och gravid med nr 2

Vilka underbara bilder! Måste kännas fantastiskt :)

2012-08-17 @ 18:21:11
URL: http://Katarinachristensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0