Lite ditt & datt!

Nu har jag haft två lediga dagar. Eller lediga vet jag inte om man kan kalla det, för jag hade fullt att göra med att fixa och stöka i lägenheten alla vanliga sysslor som blivit förskjutna som dammsugning, tvätt, diskning, skurning av golv, rensning och så lite tavlor och annan dekor som äntligen fick komma upp på väggarna! Nu är min foto vägg i hallen nästan fulländad, och efter allt iordningfixande så känns det som en sten som lossnat från bröstet, befrielse! Vet inte varför men jag får sån ångest ja nästan panik när det är oordning här hemma. Och nu när vi båda jobbar och Mio ska hämtas/lämnas till o från förskolan så rymmer inte dygnets timmar så mycket tid för städning. Annat går före.
Ledig eller inte, det här behövdes kan jag lova! Känner mig utvilad och redo att ta tag i vad som helst just nu!


Något annat jag måste få dela med mig av är känslan, den där fantastiska känslan som är så svår att sätta ord på, och som bara vissa känner igen och kan förstå. De magiska första rörelserna i magen! Tecken på liv, en ny början! En av graviditetens största höjdpunkter - ultraljudet är nästa fredag, och jag räknar timmarna <3 Den här gången tar min nyfikenhet över, och jag vill ta reda på könet! Mycket av praktiska skäl, är det en pojke till så har vi säckvis med kläder och skor redan. Är det en flicka, ja då är det dags att tänka om! :) Längtan är stark, men faktiskt så är det inget speciellt jag går och hoppas på utan får vi ett friskt barn så blir jag den lyckligaste två barns mamman på jorden!

Nu har jag lagat mig en mysig krov soppa, den godaste jag vet och orginalet kommer från min lilla mamma! Idag är jag på så strålande humör så självklart delar jag med mig avdetta gourme recept ;)
Du behöver:
- Falukorv
- potatis
- purjolök
- majs
- morötter
- hönsbuljong
- kryddor

Börja med att hacka potatis och morötterna i lagom bitar, (jag är lat och skalar inte) de slänger du sedan i kokande vatten. När de nästan är genom kokta så slänger man i majsen, korven ( som du också har delat i bitar) och sist skär du purjon i fina ringar, eller klipper i den för all del. I med höns buljong, ca 1- 2 tärningar brukar vara lagom. Sen är det bara att exprimentera  med kryddorna bäst ni vill,själv använder jag salt, svar peppar & citron peppar! Servera med något gott bröd!
En enkel, god och relativt nyttig och billig maträtt =)


Neej som sagt, ska avnjuta min soppa nu i väntan på att min älskade kommer hem, ska färga hans hår och sedan åker vi till barva och hämtar våran prins, som är och hälsar på hos sin farmor! En sista grej jag vill berätta är att jag har återgått till rött hår, väldigt mycket intensivare än det var tänkt men helt klart snyggt i höst solen =)
Ha det bra allihopa och sköt om er!


Puss/Sosso


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0