what to say, what to do..

ush jag är långt ifrån på topp, så det är en viss smitto risk i den här bloggen just nu! haha humor...

Nej men extrem slem hosta som kommer från bröstet  får alla inälvor att krackelera... och så en rejäl förkylning på det. Är det konstigt att jag tar en dag off imorgon? Inte så konstigt att man mår som man gör, efter att ha vart ute med ett gäng ungar i ös regn, och sen gå med genom blöta strumpor och skor hela dan va väl ingen höjdare...

 

Imorgon är i vilket fall en ganska speciell dag, för då ska jag på aurora samtal på sjukhuset. För er som inte vet vad det är så är det ett samtal man får bokat tillsammans med en barnmorska, en läkare och en psykolog, detta för att man har en viss oro (eller ren skräck som i mitt fall) inför tanken på förlossning. Min mvc barnmorska bokade alltså ett möte till mig. 
 Någonting med min förra förlossning har satt djupa spår, känslo mässigt och rent psykiskt. Just nu känner jag att jag inte klarar av det en gång till. Ni kan läsa om hur min förlossning gick till här i bloggen,  men kort sagt var det en skräck upplevelse med sugklocka inblandad, inte alls den idealiska förlossningen som alla naiva förstagångs föräldrar drömmer och hoppas på. Det var med risk för min sons liv, och en skärseld för oss båda. Den här gången tänker jag inte riskera något utan yrka på ett kejsarsnitt. Har vägt både alla fördelar och alla nackdelar, men den känns just nu som ända möjligheten. Känner mig långt ifrån stark. DÅ gick jag in med inställningen att "jag är stark, det här fixar jag" och se hur det gick. Den här gången kommer jag komma in i ren panik. Vågar inte ens tänka tanken.

Ett aurora samtal ska alltså få mig på andra tankar. Eller se vart jag står, hur jag mår och vi ska prata en massa. Så jag är minst sagt nervös, för att blotta mina känslor inför främmande människor. För att bli tagen på allvar, ja allt. Jag kommer inte att få ro, och kunna njuta på riktigt av den här graviditeten förren jag får ett säkert svar, en bekräftelse på ett kejsarsnitt. Så, mycket hänger på detta lilla till synes oskyldiga möte. Men hur ska man som 20årig blivande tvåbarns mamma göra sin röst hörd?    

Har för övrigt ett par nya mål, och först och främst är det kattunge planerna. Ska boka tid för HCM scanning (hjärta, höfter) som Nea måste få godkänt på, innan man kan avla säkert! Sen får vi se vart det leder!
Sen ska jag investera i en system kamera, vilket är något som borde ha skett för länge sen. Har alltid älskat att fota, och nu känns det extra viktigt när man har barn! Målet är att ha råd till jul, eller strax efter då ;) i alla fall innan nästa liten kommer!
Sen... minns jag inte vad det var mer jag tänkte på, utbildnings planerna har jag ju redan nämnt. Kände bara att jag behövde skriva av mig, syftet var väl mindre relevant. Nu ska jag kura ihop mig med te, filt, pojkvän och en bit kladdkaka m grädde. Skönt med ledighet imorgon!
..Önska mig lycka till..!
Puss/Sosso


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja det va verkligen hemskt, det värsta jag någonsin varit med om. Men tur nog att det gick bra, annars vet jag inte vad jag hade gjort!!! :/

Bara tanken att förlora honom... de går bara inte...



Precis det tror jag med, man slutar nog aldrig oroa sig.



Såg att du ska ha barn igen, gud vad spännande. Grattis! :D Det kommer nog gå bra på samtalet tror jag :) Hoppas att din oro släpper lite i alla fall <3

2011-09-21 @ 22:44:31
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: sofia linnea - mamma till Mio & bebisen i magen

nej, det går inte ens att tänka på!! Himla söt är han i alla fall:)



Jajamensan i februari ploppar det förhoppningsvis ut en liten lilla syster, men man vet aldrig vi får se ;) tack så mycket, ska åka iväg NU och det känns sådär men ska nog lösa sig.

Ha en bra dag! <3

2011-09-22 @ 07:23:12
URL: http://sossomarkskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0