Förväntningar och allmän väntan.

Åhhhhhhh...!!!!!!!! Frustration! Nu tänker jag bara skriva lite för att fördriva tiden... för den tycks aldrig ha gått långsammare! Om ca tre timmar är det dags för ultraljud! Har sett fram imot det så länge, och spänning, förväntan o även lite oro är några av alla känslorna som far omkring.

Mattias var gullig och gick upp med Mio, och körde även honom till dagis så att jag skulle få sova ut. Det gick ju bra. Nej. Det går bara inte att sova med allt som man ligger och tänker på, och ser fram imot!! För förutom ultraljudet, så ska jag och Mattias iväg till v-rås till the studio och foto oss tillsammans! Allt känns perfekt, våra kära grannar och vänner ställer upp med barn passning tills vi är hemma igen!
 Samtidigt är ångesten nära - jag är ju knappast i topp form för att fastna på bild i mina gravida dagar. Huden försämras av dessa hormoner, mer utslag och skit i ansiktet & likaså kroppen är i obalans, man känner sig väldigt svullen och plufsig. Jag är ju trots allt 4 månader gången. (tror dom).  Och jaa man ligger ju inte på sin ideal vikt. Men vi ska göra det bästa av det, och det blir ju naturligare på det här viset! Och för en gångs skull tänker jag passa på att få till lite "gravid fotografering" istället för de snea suddiga bilderna som är resultatet när man själv försöker ta kort på magen, med en armlängs avstånd. Nu blir det ett proffs sak att förmedla graviditetens all lycka, alla känslor och all glädje. Jag hoppas verkligen att det kommer bli bra!

Förväntningar & allmän väntan. Det är exakt vad jag upplever just nu.


Lycka och förväntningar... känner ni den energin genom denna suddiga graviditets bild från när Mio vilade i magen?



Bild vänster: Från förlossningsdagen, bara några (många) timmar innan Mio skulle komma till världen!
Bild Höger: Dagens gravid mage. Kommer den bli lika gigantisk, tro?

Ha en fantastisk helg allihopa!
Puss & kram skummbanan
/Sosso


Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

andra barnet har ju en tendens att töja ut magen ännu mer. :P meeen det är ju olika för alla. :P

titta o jämför sen när du vet mer exakt vilken vecka du är i och jämför. :P

ska ni gå till fotostudio? eller hemmafotografera?



pöss!

2011-09-09 @ 10:22:38
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0