Mio inlägg.




Det här är min underbara son, den vackraste gåvan jag fått i mitt liv och här är lite spännande fakta om min prins:

Född: 27 juli 2010.
Var: Mälarsjukhuset.
Tid: 01.50
Födelse vikt: 3585 g.
Födelse längd: 50 cm.
Huvudomfång vid födsel: Kommer inte ihåg just nu, men lite under normal kurvan.
Namn: Mio.
Andranamn: Mattias Peter.
Efternamn: Markskog.
Ålder: Blir 7 månader stor den 27e feb.
Namnbetydelse: "Min" och "vacker" är de betydelserna jag har fått fram ;)
Nyligen lärt sig: Att snurra runt på golvet, att säga "mam mam dadada" & att sitta själv.
Dagis: Börjar 1a augisti på ett nybyggt fint dagis med gångavstånd .
Mammagris eller pappagris: Just nu är han en riktig pappas pojke ;) men ibland blir han mys mammig!
Favorit bus: När mamma/pappa lyfter upp honom och låtsas äta upp honom, blåsa på magen & "tittut"
Favorit mat: Välling, gröt, päronmos & spagetti & köttfärsås pure.
Favorit leksak: "förbjudna saker" som går att dregla sönder, tex mammas mobil är en favorit ;) annars hans skallra är mysig att skaka & tugga på.
Favorit tv program: Shan banan musik videos är av någon anledning väldigt roligt ;)
Favorit musik: Mammas sånger.
Sover i: Sin spjälsäng i sitt egna rum.
Favorit person förutom mamma: Pappa i första hand, men också farmor & gudmor mf!
Barnvagn: en trehjuls, kommer inte ihåg namnet väldigt liten & smidig iaf!
Försäkring: Trygg hansa.
Blöjor: Libero, storlek 4.
Hur många tänder: två nere, och två på väg uppe :)
Storlek i kläder:
68/74 just nu..
Syskon: Inom en inte allt för avlägsen framtid, mamma & pappa längtar efter fler underbara ungar! ;)

Vi älskar dig alltid vår lilla prins <3


Puss/Sosso

Kommentarer
Postat av: Samantha - mitt liv som mamma.

Hihi kuuul att du tog listan :D Kul att läsa!

2011-02-17 @ 22:31:24
URL: http://ebbaojag.blogg.se/
Postat av: Johanna - Mamma till Liam

Söt son.. :)

Ser att han är 6 dagar yngre än min son :)

Ha en trevlig dag

2011-02-18 @ 08:02:36
URL: http://sjolinjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0