Står tiden stilla? Graviditets v.36 <3

Klockan är 23:40 och jag är inte det minsta trött. Anledningen är enkel, min jätte mage gör det super svårt att sova på nätterna, man kan inte ligga bekvämt, det gör ont och så är det bebben då som lever om. Konsekvensen har blivit att jag lyckas sova bort halva dan istället. Men hellre det, man är trött så det räcker ändå utan att ha sömn brist också :)

Jag känner att jag är totalt redo nu, vårt lilla hjärta får gärna komma ut snart!! Fast det är faktiskt 4 veckor kvar till beräknad förlossning... även om jag är ganska säker på att mini kommer komma ut tidigare :) Men herregud vad tiden går sakta just nu känns det som!

Lite intressant fakta om min graviditet i sig kan kanske vara att:

- jag har gått upp 18 kilo (!!!)
- jag har lidit av grovt illamående, humörsvängningar, uppstötningar, järnbrist och SMÄRTA under större delen av tiden
- den första sparken = bästa känslan i världen!
- Ultraljud = magisk upplevelse, svår att beskriva!
- Tiden som gravid trots allt har varit den lyckligaste i mitt liv!


Ja, det var lite grann i alla fall. Varje liten spark, eller rörelserna som får magen att gunga omkring är underbart. Det kommer jag verkligen att sakna :)
Det är ju trots allt inte långt kvar, skönt är att allt är fixat, har till och med packat bb väskan ;)
Det sista vi behöver ska vi fixa näst nästa helg på IKEA, då vi ändå har vägarna förbi ;) Ska till heron city tsm med älsklingen, Fanny, Eva. Brendan & Tina och se eclipse, det har jag sett fram imot hur länge som helst nu!!!
För att inte tala om att det är midsommar nu i helgen.... Hur ska man orka?? Nej, jag tänker ta den lungt nu så mycket jag kan, allt för att undvika en alldeles för tidig förlossning.. Vill ju att allt ska gå bra så vi får ett friskt och välskapt barn :) Längtar så efter att få hålla dig i mina armar mini, men kom ut när du är helt redo <3

Nej nu ska ja sluta babbla, dags att smyga in till Älsklingen, och antagligen genomlida ännu en sömnlös natt... Tack o lov att det kommer vara värt det i slutändan.

Ha en härlig midsommar allihopa!

  <3

Puss/Sosso


Kommentarer
Postat av: emma - med bebis i magen, <3

vecka 36 tror jag du menar i rubriken ;) om inte är du den första jag hört talas om som hoppat tillbaka i veckorna ;)



jag själv har gått upp 20 kg, haha herregud, men om det är någon gång i livet man ska gå upp i vikt så är det nu :)

2010-06-23 @ 07:05:18
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: sofia

Svar:

Oj det stämmer, tack för upplysningen ;)



Presis, hellre gå upp för mkt än för lite, så länge barnet mår bra =)

2010-06-23 @ 14:31:34
Postat av: Angelica

va glad att du inte hade foglossning de hade jag och det gjorde ont som inåt helvetet

min kom 2 mån för tidigt

2010-06-24 @ 19:18:35
Postat av: vicky

åh din mage är så fin & så otroligt stoor!!

2010-07-08 @ 21:12:21
URL: http://victoriahellgren.blogg.se/
Postat av: sosso

Svar:

hihi tack sötnis <3

2010-07-14 @ 12:31:58
Postat av: Elin. h

Aww, tiden går så fort. Saknar din mage :P Kan Mio inte vara på två ställen samtidigt! :D <3

2010-10-15 @ 00:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0