Mios schema.



För det första kan jag nu stolt säga att jag har lyckats fortsätta med ammningen till Mios fem månaders dag, även om jag endast hel ammade 4 månader.
Hur som helst ska vi nu prova på lite nya rutiner för Mio, speciellt vad gäller maten. Tills nu har han ätit fritt, fri tillgång av ammning/ersättning och lite pure då och då.
Ungefär så här kommer hans nya schema att se ut:

* Vaknar ca. kl 6 för första målet mat, ca 200-225 mjölk. Byte av blöja.
* Därefter följer "ensamlek" i spjälsängen, med mycket underhållning som leksaker, bilder musik mm tillgodo.
Antagligen somnar han sedan.
* Andra målet mat följer ca. kl 9, ca. 225 mjölk. Eller gröt följt av mjölk. 
Alltså mat, sedan byte, mer mat och umgänge.
* Dagliga sysslor, Mio får vara delaktig (passiv) tex. diskning, tvättning etc.
* Sova ca. 11.30 - tills han vaknar. (ca 2h)
* Tredje målet mat ca. kl 13.30, halv burk pure + mjölk, fri tillgång.
* Umgänge och mys, därefter "egen lek" under uppsikt, så länge Mio vill. Byte. 
* Runt 15.00 - promenad med vagn, tur till stan eller liknande. (upplevelse)
* Sova - någon timme/timmar.
* Fjärde målet mat ca kl. 17.00, 175g välling, sen rap, Byte sen umgänge/social delaktighet (tex. i baby sittern, medan man diskar, tvättar, pluggar, lagar mat eller liknande)
* Välling ca 75g + D-droppar, rap.
* Slutligen sova för natten, napp och musik vid behov. Ska nu sova 11,12 h eller mer!

Ska bli spännande att se om vi kommer klara av att följa rutinerna, största förändringen blir ju maten, välling, pure.. Men jag tror det kommer bli bra, vi brukar aldrig ha några problem med lille Mio =)

Nej ska nog försöka sova nu... imorgon ska dagen bestå av shopping med Elin på stan + solning, Mio hemma med pappa :) Det jag ska försöka införskaffa främst är:
- baby watch
- kläder Mio lindex
- välling
- 7 olika barnmats pureer

Natti!
Puss/Sosso


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-29 @ 13:29:10
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0