Mommy makeover - vägen tillbaka

(EDIT: såg efter jag skrivit inlägget, att jag tydligen redan postat om detta i förra inlägget hahaha... natthjärna? Mammahjärna? Ja vad ska man skylla på.. låter båda ligga kvar).
 
Jag vill dela min resa och resultat som jag är så nöjd med (mommy makeover - sydda magmuskler, bråck korrigeringar, hudplastik samt liten bröstförstoring)! Jag var en av alla skeptiska, totalt anti plastikkirurgi... tills efter alla mina graviditeter! Hade hört erfarenheter från vänner/bekanta, började söka runt, läsa på olika forum, grupper, till slut olika plastikklinikers hemsidor... Och nu står jag plötsligt på andra sidan! Vill varkan uppmana eller avråda till detta, lämnar det helt upp till var & en att bilda sin egen uppfattning. Väljer att dela med min i min blogg eftersom det inte är något jag skäms för, visserligen inget jag går runt och berättar för alla jag möter heller haha... Men jag tänker att ni som hittat hit förmodligen har googlat "mommymakover" eller liknande, precis som jag gjorde och bara vill ta del av erfarenheter... och det delar jag gärna med mig av =)
 
Resultat beror ju alltid på individuella förutsättningar & mina var en kropp som burit 4 barn varav sista var tvillingar med en viktupp(och ned) gång på > 30kg! Dvs slapp hängande överskottshud ffa på magen, bristningar, inre bråck, urammade nästintill obefintliga bröst osv osv..
Efter några år av fundering, research & beslutsångest så är min uppgradering äntligen slutförd hehe... Mitt mål var ett naturligt och proportionerligt resultat, förhoppningen var att återskapa så mycket som möjligt av min kropp pre partum.. 
 
 
... Och tack vare min fantastiska kirurg Dr Ramirez på Diamond plastikkirurgi som vann mitt förtroende snabbt och är väldigt genuin, ödmjuk, skicklig & trygg - så uppnådde jag verkligen detta enligt egen bedömning! Jag har inte varit nervös, orolig eller missnöjd en enda gång under denna process mot att försöka återfå kroppen jag hade före barnen. Det är viktigt att välja en bra klinik och en kompetent kirurg som man känner tillit till.
 
 
Självklart har jag mött vissa hinder - sällan går väl allt helt komplikationsfritt. Jag hade lite tufft post op med smärtan (förstås!) och illamående av analgetikan (nyopererad buk & kräkningar = inte att rekommendera... aaaaj). Hade även lite seg sårläkning & fick debridera & lägga om mina op sår några veckor efteråt (självvalt förstås, upplevde det en aning onödigt att åka i skyttetrafik till Örebro när jag själv är utbildad sjuksköterska & har lagt om en del sår) samt genomgå en kur med antibiotika. Däremot gick rehabiliteringen över förväntan hemma med 4 barn varav de minsta på 2år - jag var uppe & rörde mig redan dag 2, och kunde snart sköta det mesta som vanligt. Undvek bara onödig belastning & tunga lyft vilket ifs kan vara en utmaning med 2 dunderklumpar som gärna vill bäras runt samtidigt... Men jag hade min man som alltid är ett fantastiskt stöd. Trappade själv ut smärtlindringen ganska snabbt & upplever att det mesta i efterprocessen gick smidigt! Finns ju massor att säga men nöjer mig med stödord - gördlar, svullnader, läknings bh:ar, dränage, stygn..... List goes on.
Började hur som helst jobba efter ca 3 veckor igen :D

Jag ångrar inget en sekund nu i efterhand! Tänk vilket privilegium att kunna få omskapa sin kropp & därmed sitt mående & självkänsla.Tänk att kunna komma i sina kläder igen, att känna sig bekväm igen, att uppskatta shopping igen.. Att älska sin kropp. Att ha mindre smärta i buken & ryggen! Kunna röra sig mer obehindrat, belasta & träna intensivare. Det är magi.

Jag säger bara stort tack till alla på Diamond för professionalitet, fint bemötande & kompetens, och framförallt stort tack till min fantastiska operatör Christian Ramirez som gjorde detta möjligt!
🙏🥳🥰🌸🌹

Här är lite före/efter samt slutresultat:
 
Före op vs några veckor efter op...
 
 
Resultat några månader efter op!
 
 
Följ dina drömmar & våga ta stegen som känns utmanande & lockande... Det kan leda till framgång & genuin lycka =D
 

Kommentarer
Postat av: Jasonavect

drug war costs https://asianamericas.host.dartmouth.edu/forum/viewtopic.php?id=74702 earache pain remedies

Postat av: Frankrer

Regular boiler servicing is crucial for maintaining optimal functionality and extending the lifespan of your heating system. [url=https://addwish.com/xd7zF] WCs![/url]

2023-06-06 @ 17:19:13
URL: http://https://addwish.com/xd7zF
Postat av: Richardgab

Howdy my name is Matt D'Agati.
Solar technology the most promising and efficient types of renewable energy, and it's also rapidly gathering popularity as a primary source of energy at work. In the future, it's likely that solar energy is the dominant energy source at work, as more and more companies and organizations adopt this neat and sustainable power source. In this essay, we are going to discuss why you should change to renewable energy sources such as for instance solar technology at the earliest opportunity, and exactly how this transition will benefit businesses in addition to environment.

The initial & most important reason why it is vital to switch to renewable energy sources may be the environmental impact. The usage fossil fuels, such as for instance coal, oil, and natural gas, may be the main reason behind polluting of the environment, greenhouse gas emissions, and climate change. These emissions have a profound impact on the environmental surroundings, causing severe climate conditions, rising sea levels, as well as other environmental hazards. By adopting solar power, companies and organizations often helps reduce their carbon footprint and play a role in a cleaner, more sustainable future.

Another essential reason to modify to solar power may be the financial savings it offers. Solar power panels are designed for generating electricity for businesses, reducing or eliminating the necessity for traditional sourced elements of energy. This will probably bring about significant savings on energy bills, especially in areas with a high energy costs. Furthermore, there are numerous government incentives and tax credits open to companies that adopt solar power, rendering it much more cost-effective and affordable.

The technology behind solar technology is simple and easy, yet highly effective. Solar energy panels are made up of photovoltaic (PV) cells, which convert sunlight into electricity. This electricity can then be kept in batteries or fed directly into the electrical grid, with regards to the specific system design. To be able to maximize some great benefits of solar technology, it is essential to design a custom system that is tailored to your particular energy needs and requirements. This may make certain you have the proper components set up, like the appropriate wide range of solar energy panels together with right sort of batteries, to optimize your power efficiency and value savings.

Among the important aspects in designing a custom solar power system is knowing the different sorts of solar power panels and their performance characteristics. There's two main kinds of solar energy panels – monocrystalline and polycrystalline – each having its own advantages and disadvantages. Monocrystalline solar energy panels are produced from an individual, high-quality crystal, which makes them more effective and sturdy. However, they are higher priced than polycrystalline panels, that are produced from multiple, lower-quality crystals.

In addition to cost benefits and environmental benefits, switching to solar technology may also provide companies and organizations with an aggressive advantage. Companies that adopt solar power are noticed as environmentally conscious and energy-efficient, and also this often helps increase their reputation and competitiveness. Furthermore, businesses that adopt solar technology will benefit from increased profitability, since they are in a position to reduce their energy costs and boost their main point here.

Additionally, it is important to see that the technology behind solar power is rapidly advancing, and new advancements are being made on a regular basis. As an example, the efficiency of solar energy panels is continually increasing, making it possible for more energy to be generated from an inferior amount of panels. In addition, new innovations, such as for example floating solar panel systems and solar power panels which can be incorporated into building materials, are making it simpler and more cost-effective to c

2023-06-11 @ 04:25:22
Postat av: Josephguh

Vi presenterar för dig en ny rysk dejtingsajt för sex [url=https://rudating.pro] Best Russia Sex Dating[/url] Endast vi har riktiga och verifierade användarprofiler
De mest befriade användarna i din region är direkt tillgängliga
Registrera dig med en kampanjkod - 516365 och få en ingång till en privat klubb!
Vi ses snart på - www.rudating.pro

2023-10-04 @ 00:58:21
URL: http://https://rudating.pro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0