en torsdagskväll

Här sitter jag, ensam i lägenheten och filosoferar över livet, det som varit och vart vi står idag. Jag tittade på ett avsnitt av teen mom för en stund sen, alla dessa unga föräldrar som i många fall inte var redo för att få ett barn, få hela tillvaron förändrad för alltid och allt vad det innebär. Jag tänker på mig själv och vet med säkerhet att jag var redo, både jag och Mattias. Känslomässigt och psykiskt. På grund av min ålder så antar många att våran graviditet var oplanerat, en "olyckshändelse" och det gör mig så fruktansvärt frustrerad ibland, även om jag kan förstå grunden till sådana förutfattade meningar eftersom att jag själv haft dom. Hur som helst så känner jag mig så lycklig över vårat liv just nu, med och motgångar inberäknade. Det går inte en dag utan att jag tänker på och känner otrolig tacksamhet över att vi har fått två otroliga, friska, helt underbara barn. Vi har mycket att vara tacksamma för och jag påminner mig ofta om det. Jag ser också ljust på framtiden och vårt beslut om att vänta med fler barn, och fokusera på de två juvelerna vi redan har och för min del satsa på utbildning ett par år framöver. Jag vill fortarande hemskt gärna ha fler barn, varje barn är en unik och ovärderlig gåva och något finare får man aldrig. MEN det får bli en dröm för framtiden, med förhoppningarna om ännu bättre livs omständigheter som färdig utbildning, fast jobb och förhoppningsvis större boende och stabilare ekonomi. Med dessa mål att sträva mot så fortsätter man framåt, kämpar sig igenom de hårdare dagarna med de ljusare drömmarna om framtiden i färskt minne. Försöker också att ta vara på nuet och njuta så mycket man kan, livet är kort och oberäkneligt så det gäller att ta tillvara på de små ljuspunkterna i vardan.

Nej nu börjar det bli dags att lägga sig och hoppas på att kunna sova skapligt fort, tidig arbetsdag imorgon och natur lektion väntar. Sedan åker jag ut till landet där Mattias och ungarna är nu. Jag längtar extremt mycket, men det är skönt att få längta också :) Och hinna reflektera lite hihi god natt alla som är vakna fortfarande, nu checkar jag ut!

Som vanligt så serverar jag en bild på mina ögonstenar, det finaste jag har:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0