I med & motgång.


Mycket har hänt senaste tiden, och allt mindre tid för bloggandet blir över. Men jag tänkte uppdatera lite grann i alla fall, medan Mio är och härjar på dagis och Melina sover sött på balkongen.

Nu i helgen fyllde jag 21år, och blev brutalt överraskad redan på fredagen (dan innan alltså) då jag, Mattias & barnen åkte ut till barva. Jag blev firad med både tårta och sång, (sången kunde dom gärna ha hoppat för min del, men tårta uppskattas alltid) och dessutom fick jag världens mest oförväntade och absolut bästa presenten ever, nämligen en splitt ny mobil - Sony ericsson Xperia pro black! En riktig dröm telefon för mig, så grymt smidigt att kunna ladda upp bilder på nätet direkt i mobilen, för att inte tala om alla andra funktioner jag inte anat var möjligt... haha jag vet jag är lite efter i teknikvärlden!


Annars var även lördagen helt fantastiskt, vi tog med ungarna & åkte till parken zoo här i eskilstuna, tillsammans med barnens farmor & hennes man. Det var väldigt lyckat och roligt, det halv tråkiga vädret till trots. Mio hade lika mycket glädje av alla spännande djuren, som av en helt vanlig lekplats som fanns där :)
Vi köpte års kort, så fler turer dit lär det ju bli! Än har man ju kvar en del föräldra ledighet, men i september är det dags för förändring och jag börjar jobba & Mattias blir hemma med barnen :) Skulle verkligen velat vara hemma längre, men samtidigt unnar jag absolut honom samma tid med barnen som jag själv har fått! Skulle inte vilja att han missade alla glädje ämnen, och även alla utmaningar (!!) den första korta tiden när de är så här små :) Dessutom tror jag att det är super viktigt med egen tid med Melina med, precis som han fick med Mio, för de har ett unikt och otroligt starkt band. Och vi har precis samma rätt till tid med våra barn, så länge det är ekonomiskt möjligt så är det en självklarhet.

Melina myser med pappa


Annars växer Melina på fint, min lilla bebis har börjar bilda en egen karaktär & personlighet, som man ser allt mer av nu när hon har mer vakna stunder! Hon är en riktig pratsjuk, mammig  & otroligt glad & nöjd liten tjej, som skänker enorm lycka och glädje varje vaken stund! Det är endast på kvällarna som hon kan vara missnöjd, och det är samma tröga mage som storebror led av i den åldern. Jag blir alldeles chockad när jag tänker på att hon redan börjar närma sig 3 månader. Mammas stora tjej. Vad jag älskar dig min pärla!





Min älsklings kille Mio växer och utvecklas han med. Snart kommer han prata på flytande! Snacket har verkligen kommit igång, även om det än så länge är ganska svår tolkat ibland ;) Det är mycket "vill ha" "tacktor" "tack tack" "bil" och "akta mel" (akta melina). Mycket testande också, terrible two börjar märkas av kan jag lova ;) Just nu är det tufft att vara tvåbarns mamma till småttingar! Bara att ta sig till & från dagis är ett projekt. Speciellt med två enormt starka viljor (mio VS mamma). Annars är han helt fantastiskt underbar och snäll, våran stora kille! Hjälper till vid varje tillfälle som ges, gosar & busar. 


Rockar mammas klackar, han bara älskar skor :P


Mina underbara, fantastiska älskade godingar! Ni är mammas allt <3



 Jag bävar för när Mattias börjar jobba borta i veckorna igen. Ibland känner man sig så utmattad och totalt körd i botten, och då är det iaf en tröst att veta att han kommer hem och hjälper till med ungarna så man kan ta sig en dusch ifred, så man kan äta middag tillsammans, att man har någon att prata med & någon att gå och lägga sig tillsammans med. Han finns där i med och motgång. Kommer sakna allt det någon så otroligt när han försvinner, det kommer bli tungt. Men det är väldigt bra ekonomiskt, och det är ju bara för en viss period framöver. Försöker tänka posetivt och se ljuspunkterna, även om det är grymmt jävla jätte svårt.

Älskar dig soulmate, you raise med up.


Nu ska jag väcka Melina och få i henne lite mat, och sen börja förbereda kvällens middag. Än så länge jobbat Mattias i eskilstuna så än så länge blir det gemensam middag för hela familjen.
Ha en underbar dag alla som läser detta!

Puss/Sosso

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad roligt med en uppdatering :)

2012-05-07 @ 13:29:16
URL: http://sandrasliviord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0