Dagen före dagen med stort D

Här sitter man och spekulerar över allt och inget, Imorgon vänds hela tillvaron upp & ner än en gång och vi åker in till sjukhuset, och nån gång under dan blir vi äntligen stolta tvåbarns föräldrar! Det är en mäktig känsla, att veta att allt förändras och inget blir som förut från och med imorgon =)  Vi får möta en helt ny liten individ, och äntligen hålla honom/henne, känna lukten och känna på de lena små kinderna. Längtan! Man har gått så länge och väntat på den dagen, och nu är den alldeles snart här! Sen kommer tiden bara flyga iväg, det är jag ganska säker på. Mest spännande blir förstås att se Mios reaktion!

Jag är inte ens särskilt nervös. Vet ju bara att det med all säkerhet blir annorlunda än sist, och med den vetskapen känns allt tryggt. Jag har packat bb väskan för länge sen, vi handlade det sista vi behöver idag och fixade playmobilen över bebisens säng med musik ljud & ljus, vi har förberett allt här hemma och så har jag nyss duschat och tvättat mig med speciella bakterie dödande produkter, så att man blir helt steril. Samma procedur imorgon bitti och sen är vi redo för operationen! Tror vi är lika förväntansfulla båda två!
Mattias överraskade mig för övrigt med att komma hem (efter en promenad med grannen) med en biskvi tårta (!!) med förklaringen att vi är på sjukhuset på alla hjärtans dag. Så gulligt, även om det snart är slut med sötsaker för min del, höll mig helt borta från sånt när jag ammade Mio med.
Han lagade även middan ikväll vilket verkligen inte hör till vanligheterna ;) Mio är kvar hos sin farmor, och det känns jätte jobbigt att vara borta från honom så här länge, sist vi va borta från honom mer än en natt var snart ett år sen. Men på tisdag kommer han tillsammans med farmor & gudmor Elin och hälsar på oss & bebis på sjukhuset!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, kanske kommer jag igång bättre sen väl hemma igen, kanske har jag alldeles för fullt upp hehe. Hur som helt så är lyckan total just nu!

Snart så...




Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad roligt för er! Lycka till med allt!

2012-02-13 @ 11:04:49
URL: http://sandrasliviord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0