Åldern är bara en siffra.

Jag kollade några avsnitt av mitt älskade one tree hill ikväll, och måste bara säga att jag älskar avsnittet där Nathan & Haley gifter sig, trots att det är väldigt tidigt i de flestas ögon, jag blev så berörd. Känner till exakt hur förutfattade meningar kan såra och hur snabba människor kan vara på att dömma andra, bara på en ålder.
 
Förutsättningar för saker och ting, som giftermål eller föräldraskap,  handlar inte om åldern utan om mognad om ni frågar mig. Känner så igen mig i Nathan&Haley situationen, fast i min föräldra roll då... folk kan ha de konstigaste synpunkter på våra val här i livet, pga en sådan.. petitess..?
Jag är van att få kommentarer som "oj vad bråttom ni hade då"
"men du är så ung" &  "så tidigt?". 

Är det realistiskt egentligen, vad grundas alla dessa fördomar på? Det är energi och tidskrävande och dessutom väldigt onödigt, och det värsta är att hur mycket jag än försöker att inte ta åt mig, så är det inte alltid det lyckas... Ska man behöva bli ifrågasatt av sina val i livet, på grund av sin ålder?

Det borde inte behöva vara så, jag kommer alltid försöka att vara så fördomsfri och tolerant som jag bara kan. För jag vet hur lätt det är att vara där och bara anta och döma.



Man får köra bil när man är 16
kriga när man är 18
dricka alkohol vid 21 &
få pension vid 65.
Så hur gammla måste man vara för att ens kärlek ska vara verklig och tas på allvar?

Jag bara undrar.



Puss/Sosso


Kommentarer
Postat av: mamma till adam och jacob

håller helt med, fattar inte varför folk ska bry sig så mycket om vad andra gör med sina liv?! vet inte hur många som sagt "vadå ska du ha en till hur många barn ska du ha egentligen du är så ung" så irriterande. varför bry sig man har sitt eget liv o sina egna val.

2011-10-06 @ 09:44:03
URL: http://motherof2.bloggplatsen.se
Postat av: hanna

Hejsan. Har börjat följa din blogg ett tag nu och gillar den! Men jag håller med dig om det du säger! Jag är 20 år och blivande 2-barns mamma och mycket fördomar kring åldern och hur snabbt man skaffar ett syskon. Är verkligen synd, men det är deras förlust på tid och ork, inte min ;)

2011-10-06 @ 09:53:23
Postat av: vadfanskajagheta.se - Uppsalas största blogg

Hej :) Vinnaren av uggsen är utsedd och finns länkad i min blogg, kolla kategorier, tävlingar> avslutade tävlingar. Du kan också hitta vinnaren på min fanpage http://www.facebook.com/pages/vadfanskajaghetase/148433778501838



Nu är det så att jag såklart startat en ny tävling där du kan vinna ett par uggs, så gå bara in på länken här under för att komma till den nya tävlingen :D

http://alexandraj.myshowroom.se/?p=3836



Hoppas du är med och tävlar!

2011-10-06 @ 16:45:14
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: elin.h

Helt rätt! Det där sista sa allt <3

2011-10-14 @ 12:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0