Lite nytt.

Det här inlägget skulle ha publiciterats 28/10-11:

Idag började dan segt, men slutade desto bättre. Ångesten över att sitta hemma en hel dag med en aktiv Mio i lägenheten rev i mig, så jag bestämde mig för att göra en utflykt till rinmans parken med lite matsäck. Sagt och gjort, väl där gjorde Samantha & Ebba oss sällskap! Jätte roligt, var så länge sen vi träffades nu.


Efteråt drog vi en runda på stan, jag shoppade en del skönhets grejer typ badolja, hårinpacknings kur och liknande, plus en söt pepparkaks dräkt till Mio i fall de kommer att fira lucia på dagis. Och en fin skjorta. Shopping är verkligen balsam för själen, ibland =)

Hemma bråkade tyvärr jag och Matte en del, onödiga ordsatser utbyttes (mest från min sida ska erkännas) och han åkte iväg arg och säkert sårad på bandy. Jag spenderade kvällen med att bada en vild Mio (som för övrigt bajsade i badkaren och blötte ner hela badrummet). Men när Mattias väl kom hem hade han en försonings gåva med sig, choklad (hjärtan i ask) mm han känner mig, vet vad jag inte kan motstå! Jag var ändå inte så sur längre... det är hormonerna de kan förstora upp de mest banala små sakerna. Kanske kändes det bättre efter att jag hade renbäddat våran säng och tagit ett varmt bad, med ansiktismask och inpackning i håret, plus en subway macka, en sportlunch och en bok. Så stavas perfektion enligt mig! Och ja, såhär ser min tjockis diet ut idag, lite skillnad från andra graviditeten. Med Mio var jag sådär petnoga med att vara nyttig ett tag, nu finns inte orken och jag låter det gå, har hittils gått upp minst 10 kilo men konstigt nog så stör det mig inte. Jag är säker på att jag får bort det ganska snart när bullen väl kommit ut!

Nu ska jag kolla ett avsnitt av one tree hill eller två, eftersom att jag får sovmorgon imorrn för Matte går upp med Mio ;) Om jag ska vara helt sanningsenlig så är jag grymmt tacksam för att jag har en sån underbar pojkvän, fästman. Är väldigt lyckligt lottad, och vet om det, även om jag inte alldid visar det. Hur som så älskar jag honom.


Och så en ännu nyare update! Idag ska jag bara pyssla och fixa här hemma, hämta Mio på dagis senare och överraska Mattias med en god middag! (grillat egen marienerat kött, mandel potatis, ugns rostade grönsaker, en stor sallad & gräddsås och gele till). Imorgon händer det grejer, Mio ska hämtas upp av sin farmor och jag och Mattias ska få lite egentid, och vi har blivit bjudna på Lena Phs show av min bror jocke, som också medverkar! Det ser jag verkligen fram imot grymmt mycket!! Hoppas jätte mycket på att min mamma kommer dit också!

Annars har jag väl inte så mycket att säga, vi har köpe en del julklappar till Mio som jag är väldigt nöjd med, bla ett litet eget kök med tillhörande kastruller och dylikt! Bulan växer, jag har antagligen råkat ut för foglossning & Nea är antagligen mycket riktigt havande så vi hoppas på kattungar till jul nån gång. och körkortspapprena är inskickade, snart börjar allvaret!

Får se när jag hinner skriva igen, men tack alla som fortsätter läsa trots mina usla uppdateringar!
Puss/Sosso



Kommentarer
Postat av: ida

fin blogg

2011-11-21 @ 10:47:20
URL: http://idahasselblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0