time to step up!

Nu börjar allvaret! 

Mattias has just left the building, för att jobba i småland om någon nu kan ha missat det.. Och här står jag, ensam om allt ansvar, allt jobb. Okej nu ska vi inte över dramatisera, Jag får spendera mycket kvalitets tid med världens inte bara finaste son, utan den snällaste så han kommer nog inte ge mig några problem. Däremot så har han lidit av förstoppning och det är tufft för de små, när det gör ont i magen och man inte kan utrycka sig med ord så blir det en hel del protester i form av skrik & gråt. Men det brukar ge med sig efter lite mag massage & lösande pure, jag kan rekommendera katrinplommon eller päron, de brukar funka bäst.
Dessutom har jag ju stått i samma situation några månader tidigare, när Mio bara var spädis & självklart var det tufft men allt går. Är & har alltid varit stark, säkert tack vare den uppväxten man haft & resultatet är att man har härdats. Så det här är ju egentligen bara en fjärt i rymden.
 
Nu inväntar jag antingen ett boknings samtal i fall jag ska jobba, eller att Mio ska vakna. Hoppas mest på det senare ;) Ush det kommer bli en lång vecka.. men som sagt det är bara att köra på!

Har många glädje ämnen att tänka på & se fram imot, det hjälper mycket. Om det är något jag har lärt mig genom åren så är det att fokusera på det posetiva & bara kämpa vidare. Det blir alltid bättre. Fan nu låter jag så dramatisk igen hehe veckan kommer säkert bara flyga iväg som vanligt! Dessutom får jag hjälp av underbara människor, dels gudmor Elin & dels farmor Eva som båda ställer upp så det känns skönt!

Slänger upp en bild på min livsglädje, min son som lyser upp mina allra gråaste dagar:

Dyker upp ett inlägg här lite senare, då jag ska skriva lite om mios utveckling, nya förmågor & galenskaper i största allmänhet! Nu blev ni allt nyfikna va ;)
Puss/Sosso 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0