Hjärtat blöder.

Nu är vi hemma igen efter två dagar i barva! Har haft en trevlig helg MEN Mio var sjuk när vi kom dit för att hämta honom efter festen, på lördagen alltså.
39,2 graders feber, lös mage, helt kraftlös och bara hängde när man bar omkring på honom. Ingen större aptit och bara sov i princip. Sånt  gör så ont i en, varför ska den lilla behöva utstå sån smärta, varför kan man inte själv ta allt det onda? Och herregud hur mycket ska en liten bebis behöva gå igenom??
Trots det så sken han som en sol så snart han hade fått en alvedon och piggnade till, massa gos med mamma & pappa. Skrattade, flörtade & log. Försöker krypa omkring så gott det går med handen.
Han kan alltid få en på glatt humör & charma alla! Vad skulle vi göra utan dig vår lilla prins <3

På tal om Mio så ska vi till fotograf Johan & hämta albumet & bilderna idag! Har sett fram imot det så länge nu, och jag tänkte ladda upp två av dem här senare. Tänkte försöka ladda upp två i varje inlägg (totalt 8) ;)

Resten av veckan är fullspäckad, som vanligt med andra ord. MEN snart kommer vardagen förändras drastiskt. Älskade Mattias åker till småland & jobbar, & jag ska ju själv börja jobba och ta hand om Mio efteråt. Börjar få ångest vid tanken på det, hur ska jag få kraft till att orka med allt? Vill inte vara en "okej" mamma som är där, men ändå inte delaktig,  jag vill finnas där & ha energi kvar för Mio till 100%. Det kommer bli nio  RIKTIGT tuffa veckor, värre för Matte som kommer missa så mycket i Mios utveckling.. men som sagt det kommer ju verkligen att löna sig i slutändan. Då kommer vi också kunna anordna ett ordentligt dop & börja planera första födelsedagen, som ska bli alldeles speciell såklart! Längtar till sommaren <3

Alltså. Nu följer en jobbig tid. Hjärtat blöder bara jag tänker på det. Men nej, bara fokusera på nuet och ta till vara på den här veckan nu. Älskar mina killar mest av allt, har jag nämmt det? ;)

(Ingen bild i detta inlägg, skit tråkigt jag vet men det kommer ju från farbror fotograf sen).

Puss/Sosso

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0