Bra där.

Idag trodde jag att det skulle bli en riktigt seg dag, men ack så fel jag hade. En tur till babys jobb med lilleman & Elin, fika, tur till affären, hem & göra nachotallrikar, fika- grannarna kom över, & så myskväll med sköna människor framför big brother  & rosa elefanter (internt skämt). ;) Dagen får fem toasts av mig!

Mio har mått super idag, solstrålen själv och det verkar inte som att han har ont. Vi fick dock linda om handen igen när han kröp/kravlade på golvet med pappa & drog loss alltihopa, men fortfarande inte ett gnäll. De små fingrarna är fortfarande svullna som tjocka små korvar & blåsorna är kvar, våran stackars älskling <3 Riktig kämpe är han! Fortfarande skit jobbigt att se bandaget över lilla handen...
 Blir ett sista återbesök på akuten imorgon. Sen ska vi åka till Mios farmor som ska ta hand om honom till lördag, eftersom vi ska över till grannarna för att fira Mattias som fyller! Känns dock lite (mycket) jobbigt att lämna bort honom men som sagt han verkar vara på topp, men vi avvaktar & ser hur han känner sig imorgon.
 


Vi har också lite glada nyheter för lilla familjen, först så har vi hittat en intressant lägenhet, en fyra i samma område men med LÄGRE hyra än våran trea pga kampanj pris. Det känns som en bra inverstering för framtiden, vi hade ändå pratat om att kika efter en större lägenhet, nån gång.
Andra nyheten som lyste upp våran tillvaro är att Agrab vill att matte ska börja jobba igen, och lönen är inte dålig, den kommer vara nästan dubbel jämfört med vad han brukar få ut, och bara då är det bra med pengar. Enda nackdelen är att det är i småland, så det blir som i början när Mio vad spädis att Mattias bara kommer hem fre,lör sön. Men jag får väl bara bita ihop, krama om Mio extra mycket & ta vara på helgerna mer än någonsin! Det kommer ju att vara värt det i slutändan, att ha ekonomisk trygghet för framtiden. Däremot kommer jag självklart inte att heltids jobba nu, men vi har löst det med hjälp av underbara gudmor Elin, som kommer ställa upp de dagar jag jobbar & ta hand om Mio. Så just nu kan inget förstöra vår lycka!

       



Nu gäller det bara att ta till vara på varje stund tillsammans med mina killar som jag älskar av hela mitt hjärta, om jag lärt mig något av livet så är det (som jag kanske nämt tidigare...?) att inte ta någonting för givet!! 
"Uttjatade klyschor" kanske ni tänker. Jag säger visdoms ord som är värda att tänka på.

Puss/Sosso



Kommentarer
Postat av: ☆ ♥ Blivande hemmafru & Gravid ♥ ☆

sv, Tackar så mkt =D detsamma! Gud så söt Mio är!! :)

2011-03-04 @ 13:09:45
URL: http://mellie.se
Postat av: DONKEN- Vince & Isas Morsa

det stämemr så väl så. visdomsord. som blivit klyscha. ;)

ja förutom sömnbristen är nog det mesta bra här. hehe..

oj, här i småland minsann! vilken stad? var bor ni nånstans nu? annars kanske ni kan flytta så han bor närmre jobbet, emn då kanske det blir jättelångt till föräldrar och polarna förstås..

är ju ett alternativ annars, så han kan vara hemma om veckorna efter jobbet med.

pöss

2011-03-04 @ 18:55:30
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Samantha - Mammalivet.

Hehehe det är ju perfekt! :D Då kan ju vi hitta på något ibland om vi får för tråkigt av att bara sitta hemma ensamma :D hihi! Ha såååå kul ikväll! Ha roligt åt mig med haha :D <3

2011-03-04 @ 20:48:59
URL: http://ebbaojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0