Skriv torka... eller? ;D

Idag har jag ingen skriv lust, ingen inspiration alls.....

Men jag försöker. Kan ju lägga in mitt tävlings bidrag till bambinos tävling där man ska berätta om en ömhetsbetydelse som man har fått från sitt barn, och jag tycker min text helt klart är ett vinnande koncept ;) :

Jag heter Sofia, är 19år och min son Mio är sex månader gammal! Jag tänkte berätta om en fin ömhetsbetygelse som jag får av honom, nästan varje morgon :)
 
Alarm klockan tjuter, jag letar trött och förvirrat efter snooze knappen men kommer på att det är ingen ide, Mio kommer att vakna alldeles strax och då vill han ha sin morgon välling. Alltså lämnar jag mycket motvilligt sängens mysiga värme,  (jag är verkligen ingen morgon människa). Kanske hör jag redan ett ilsket gråt från Mios rum, och känner mig ännu  grinigare.
MEN. Så kommer jag in till Mios rum, fram till sängen, och allt förändras plötsligt på bara nån sekund!
Jag kikar ner på ett vackert litet ansikte, som lyser som en liten sol av glädje över att få se mig. Ett glatt joller följer därpå, sprattlande små armar och ben visar att "jag vill upp, ta upp mig mamma NU" och vid det här laget har jag totalt glömt bort tröttheten och bitterheten! :) Plötsligt så är den tidiga morgonen underbart mysig, med Mio i famnen med välling flaskan i högsta hugg, uppkrypna i soffan, tillsammans :)

Eller, va VA? ;)

Och alltså, på takl om.. ingenting alls, vi har spelat in massa roliga, gulliga, underhållande film klipp på Mio, när han sitter och skrattar, snurrar runt på golvet och massa annat MEN jag känner att jag tyvärr inte kan lägga upp dom på bloggen. Dels är de flesta ganska långa, dels är lilleman nakenfis på några, och man vet ju aldrig vilka skummisar som kan komma åt dem här på bloggen. Men hur som, så fick vi med massa underbart som vi kommer ha glädje av, i många många år...
Och vi disskuterade just det, jag och min svärmor.
Tänk vad teknikens under idag öppnar möjligheter, som inte fanns förut. Om man ville filma sin bebis eller något då, så fick man släpa fram video kameran. Numera är det bara att knappa fram video funktionen på mobilen, som man alltid har med sig eller slänga fram digital kameran.

Men sedär, det blev ett skapligt änlägg ändå =)
Men nu ska jag stänga ner facebook, bloggen & youtube, slå av skärmen & mysa ner mig med underbara Mattias i sängen, kanske slå på en rulle, sovmorgon imorrn för min del, Mattias tur att morgon mysa med Mio ;)

Mio på kalas hos sin syssling:


Puss/Sosso

Kommentarer
Postat av: Samantha - mitt liv som mamma.

Jaa, jag har faktiskt vunnit :D Två almanackor (som blev julklappar), ett armband och sen har jag blivit veckans blogg en gång :D hihi om du kollar i kategorin: Jag tävlar! Så ser du tävlingarna och då skriver jag även om jag vann :D hihi, är kul faktiskt! Tycker vi borde ses med våra små nångång :)

2011-02-08 @ 13:57:54
URL: http://ebbaojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0