Dra på smilbandet & upp med humöret

ja ja jag vet, dålig uppdatering. Men det blir så när man har fullt upp med jobb, en busig son, en lägenhet och massa andra tidskrävande faktorer. Men jag jobbar på för fullt, som sagt idag & imorgon skulle jag vart ledig, hade inte fyllt i något i min vikarie kalender så folk inte skulle kunna boka MEN nyfors ringde upp mig och bad verkligen mig jobba där idag/imorrn, och eftersom svärmor kunde ställa upp & hämta Mio (igår) så blir det alltså jobb för mig idag. Faktiskt helt okej, det är skönt att komma ut & göra något, speciellt när man blir uppskattad för det. Och det ger ju pengar.
Det ända tråkiga är att jag saknar mio som tusan, och min lille skrutt blev förkyld igår så jag hoppas inte att det har blivit värre. Kan han vara annat med alla dagis smittor jag bär med mig hem? :(
(Visserligen bra träning inför hans förskole debut men ändå).


Har annars varit mycket mer nere än vanligtvis, allt har varit extra tungt den här veckan. Känslo kaos i kroppen & saknaden efter min älskling har varit extra stark. Har inte varit på topp helt enkelt. Tur då att mio finns, så man har en anledning att stiga upp ur sängen. Men ibland har man dagar när man bara vill lägga sig i soffan med en filt och kolla filmer hela dan. Prova på det med en tokig & över social 8 månaders bebbe som just lärt sig krypa & älskar uppmärksamhet. Dömt att misslyckas säger jag.

Glädjespridare <3


Nej dags att sluta sitta här & filosofera, dricka youghurt & sen röra sig mot bussen. Måste bara lägga in ny musik på telen, vete fan vad för skit jag har lyssnat på hela veckan. Ha en skön onsdag, är ni lediga så ta vara på dagen & njut, hoppas på solsken? Snart är det fredag (önske tänkande önske tänkande).

"dra på smilbandet & upp med humöret, äru lycklig är de ingen som förstör det"
Puss/Sosso


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0