Fördriva tiden med bebis fakta ;)

Snart ska jag på kontroll med lillen, kan tyvärr inte uppdatera senare hur det gick för jag ska bort tills imorgon sen och orkar nog inte släpa med mig laptopen ;)

Jag har upptäckt att jag har en hel del läsare, men fan inte mycket kommentarer. Skärpning! ;) Ny design på g, får hjälp av en riktig ängel : http://malinjosefiine.blogg.se/  Tack tack TACK!

Här kommer lite spännande graviditets/bebis fakta folket:

Vad heter ditt barn?
Mio Mattias Peter Markskog Sundkvist, kärt barn har många namn right? ;)

När var du beräknad att föda?

21 Juli 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Föddes fem dagar över tiden, 27 Juli 2010

Hur stor var barnet vid födseln?
50 cm lång och vägde 3585 gram

Hur lång tid tog förlossningen?
24 timmars värk arbete, 2 TIMMAR KRYSTVÄRKAR!
Läs om förlossningen här i min blogg ;)

Tog du någon smärtlindring?

Lustgas. morfin & ryggmärgs bedövning.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sambo och förlovad <3

Tog ni reda på könet?
Nej, det blev en överraskning ;)

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej, men en lista på namn vi gillade. (Observera att det inte blev något av dom i slutändan)  

Hade du en svår graviditet:
Jag hade mycket illamående & kräkningar, och ont i ryggen av JÄTTE MAGEN vilket var jobbigt, spec. med tanke på att man gick i skolan Och hade praktik varje vecka.. 

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja klart Mio ska få massa syskon!

Har du fått några bristningar?
Jo jo, men whatever... 

Var du nervös inför förlossningen?
Ja, spec. mot slutet..

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
8-9 veckor tror jag

Hur mycket gick du upp i vikt?
19 kilo

Hur länge ammade du?
Ammar fortfarande ofc!

Vem är barnet mest lik?
Sin pappa, flest drag från honom. Mina ögon dock =)

Vad är det bästa med att ha barn?
Att alltid känna oändlig kärlek, dag som natt!

Vad är det sämsta med att ha barn?
kanske när bebisen bara skriker nånstop och man är helt maktlös!

Är ditt barn döpt?
Nej, men han ska döpas

Hur gammal är barnet nu?
1 månad + två veckor & 1 dag <3


 

Kärleken till sitt barn är starkare än allt annat.

Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.



PUSS/SOSSO


Kommentarer
Postat av: MOOOLLYS

Tuuusen tack! :D

Hur mår du?

2010-09-08 @ 12:27:39
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE
Postat av: MOOOLLYS

Mys! :) vadå för kontroll?

Det är sådär :p

2010-09-08 @ 13:05:40
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE
Postat av: MOOOLLYS

Mio, helt underbart fint namn! :)



Nja, förkyld :p öroninflammation xD

2010-09-08 @ 13:12:20
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0